I. Az írásbeli beszámolóval szembeni követelmények és az
osztályzás szempontjai:
A fentieknek megfelelően az írásbeli beszámolót értékelő konzulens illetve a
tárgyfelelős az alábbi 5 fő szempontrendszer szerint értékel:
I.1. Megfelelő-e az elméleti bevezető és az irodalomjegyzék?
Igen [ ] Nem [ ]
- A bevezetőhöz: A szakmai alapműveltséggel rendelkező, de
kívülálló olvasó képes-e megérteni, képet alkotni magának a
vizsgált problémáról az írásos beszámoló mű alapján?
Megfelelő-e a tárgyalás színvonala, mélysége?
- Az irodalomjegyzékhez: Megadott-e
mindenfelhasznált irodalmat? Elegendő gyakorisággal
hivatkozott-e a kapott irodalomra? Kiderül-e, hogy mi az, ami nem a
hallgató saját eredménye, hanem irodalomból, vagy másoktól átvett?
Egyértelműenvisszakereshető-e a hivatkozott forrás a
megadott bibliográfiai adatok alapján? És így
tovább...
I.2. Egyértelmű-e munka kiindulási állapotának ismertetése?
Igen [ ] Nem [ ]
- Egyértelműen kiderül-e, mi az, amit készen kapott a hallgató,
s mi az, amit nem? Mit, honnan szerzett be? És így tovább...
I.3. Egyértelműen kiderül-e, mi volt a hallgató saját,
elvégzett munkája a félév során? Igen [ ] Nem [ ]
- Egyértelműen kiderül-e, mi az, amit maga végzett el a
hallgató, s mi az, amit nem? Mi az, ami az esetleges társak
eredménye? Az írásos beszámoló alapján megítélhető-e a hallgató
félévi munkaráfordítása? És így tovább...
I.4. Egyértelmű-e a munka végállapotának ismertetése?
Igen [ ] Nem [ ]
- Ha a hallgató váratlanul és véglegesen eltűnne a félév után,
hatékonyan folytatható lenne-e a munkája a dokumentáció
alapján? Megadta-e, hogy pl. melyik adatállomány mit
tartalmaz, hol található, melyik verziója az érvényes, stb.?
Program készítés esetén van-e fejlesztői/programozói dokumentáció?
És így tovább...
I.5. Megfelelő-e a dokumentum technikai színvonala?
Igen [ ] Nem [ ]
- A megadott dokumentum-sablont (template) használta-e? Az
előírt fájlformátumot használta-e (vírusveszély!)? Van-e elegendő
mennyiségű és színvonalú ábra, táblázat? Vannak-e kép-, illetve
táblázat-aláírások? Hivatkozik-e az ábrákra a szövegben? Van-e
szöveges ismertetés az ábrákról, amely felhívja a figyelmet az ábra
lényeges részeire? És így tovább...
- A beszámolót vírusmentes Winword, vagy Rich Text Format (RTF),
vagy képernyőre optimalizált, tehát nem bitmappelt, hanem
vektorgrafikus fontokkal készült PDF (LaTeX2e rajongóknak: \usepackage{times}),
kivételes esetben ADSC (Adobe Document Structuring Convention)
konvenció szerinti, gzippelt PostScript formátumban lehet
elkészíteni!
Ha mind az öt kérdésre egyértelmű igen a válasz, akkor jár az
írásbeli beszámolóra 5 (jeles) osztályzat, egyébként arányosan
rosszabb jegyet kap a hallgató!
II.
A szóbeli beszámolóval szembeni követelmények és az osztályozás szempontjai:
A szóbeli beszámolót a tárgyfelelős osztályozza, a jelenlevő konzulens
véleményének meghallgatásával. Az osztályzás kritériumai:
II.1. Kiderült-e, ki az előadó, mi volt a feladat, a kiindulási állapot?
Igen [ ] Nem [ ]
- Hallgató neve(!), konzulens neve(!), feladat címe, bevezető
fóliák színvonala, és így tovább...
II.2. Kiderült-e, hova jutott el a félév végéig?
Igen [ ] Nem [ ]
- Mit olvasott el, mi készült el, mi az, ami “működik”? És
így tovább...
II.3. Megítélhető-e, hogy mi volt a hallgató saját munkája?
Igen [ ] Nem [ ]
- Elkülönítette-e a saját részét a többiekétől? Feltüntette-e,
mit vett át másoktól (forrásmunkák)? És így tovább...
II.4. Betartotta-e a megadott időkorlátokat?
Igen [ ] Nem [ ]
- Jól osztotta-e be az idejét? És így tovább...
II.5. A prezentáció technikai színvonala.
Jó[ ] Rossz [ ]
- Hogyan boldogul a program kezelésével? Olvashatók-e a fóliák?
Előadástechnika, artikuláció, hadarás, közönség felé fordulás. És
így tovább...
Ha mind az öt kérdésre egyértelmű igen/jó a válasz, akkor
jár a szóbeli beszámolóra 5 (jeles) osztályzat, egyébként arányosan
rosszabb jegyet kap a hallgató!
Utolsó módosítás: 2009.08.31.
Németh Felicián